Seurakunnan kuorot ja orkesteri

Kamariorkesteri Castor et Pollux

Kamariorkesteri Castor et Pollux on toiminut jo yli kymmenen vuoden ajan kanttori Janne Kaksosen luotsaamana. Orkesteria kuullaan seurakunnan tilaisuuksissa sekä omissa konserteissa. Soittajat ovat musiikin  harrastajia ja ammattilaisia. Ohjelmistossa on orkesteriteoksia sekä soolo- ja kuorokantaatteja. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä kanttori Janne Kaksoseen.

Koraalikuoro ulkona yhteiskuvassa.

Koraalikuoro

Koraalikuoro on vuoden 2017 tammikuussa aloittanut aikuisiän sekakuoro, jota johtaa Keravan seurakunnan kanttori Heli Kaasalainen. Koraalikuoro esiintyy useita kertoja vuodessa jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa. Tule mukaan! Tiedustelut kanttori Heli Kaasalaiselta, p. 0400 378 052. Kuoro harjoittelee torstaisin klo 16 kirkon alasalissa.

Lapsikuoro

Seurakunnan lapsikuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 17-18 kirkon alasalissa. Kuoro on suunnattu alakouluikäisille. Mahdollisesti myös vähän nuoremmat lukutaidon omaavat lapset voivat tulla mukaan laulamaan. Kuorossa lauletaan aivan tavallisia lastenlauluja sekä hengellisiä lastenlauluja, kirkossa kun ollaan. Kuoron on tarkoitus olla matalan kynnyksen kuoro, jossa jokainen saa laulaa äänellään, tärkeintä on löytää yhdessä laulamisen ilo. Halutessaan lapset voivat laulaa välillä myös sooloja. Kuoro esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa kuten messuissa ja muissa tapahtumissa esimerkiksi ennen joulua. Kuoroa johtaa seurakunnan kanttori Katariina Kopsa. Kysy lisää  0400 378 068 tai katariina.kopsa@evl.fi .

Muskarit

Seurakunnassa on muskareita eri-ikäisille lapsille. Muskareihin lapset tulevat yhdessä aikuisen kanssa. Niihin ilmoittaudutaan syksyllä koko lukukaudeksi. Lue lisää muskareista.

Vapaapäivät: maanantai ja tiistai

Musiikki eri muodoissaan on kulkenut mukana  elämässäni aina. Olen kasvanut lapsesta teiniksi ja nuoresta aikuiseksi sormet pianon ja myöhemmin vielä urkujenkin koskettimilla. Soittaminen on siis hyvin luonnollinen osa identiteettiäni. Työssäni iloitsen erityisesti niistä hetkistä, kun saan musisoida yhdessä toisten kanssa. Olen parhaimmillani urkujen ja pianon ääressä, säestämässä yhteislauluja tai solisteja. Kanttorin työtä tehdessä myös laulamisesta on tullut minulle hyvin tärkeää. Laulan mieluiten pienessä lauluyhtyeessä tai kuorossa, mutta toki myös itse itseäni säestäen. Vapaa-ajallani minulle on tärkeää viettää aikaa ystävieni kanssa, istua hetki kahvikupin äärellä tai etsiä aarteita kirpputoreilta. Asun tällä hetkellä Helsingissä Laajasalossa, jossa luonto on lähellä. Iltaisin tekee hyvää käydä tuulettelemassa päätä metsässä ja meren rannassa, siellä mieli rauhoittuu!