Päiväkerho

Päiväkerhoihin voi hakea kevään päähaun lisäksi myös kerhokauden kuluessa. Päiväkerhoihin ilmoittaudutaan tästä

Syksyn päiväkerhoryhmiin pääsystä ilmoitetaan juhannukseen mennessä ja kerhokauden aikana hakeneille kerhopaikasta ilmoitetaan heti, kun kerhopaikka vapautuu.

Päiväkerho on tarkoitettu 3-6 -vuotiaille lapsille ja ne kokoontuvat aamupäivisin yhdestä kolmeen kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan eri puolilla Keravaa sijaitsevissa toimipisteissä. Kerhokertojen määrää katsotaan hakemusten yhteydessä esitettyjen toiveiden mukaan.

Päiväkerhossa leikitään ja lauletaan, askarrellaan, kuunnellaan satuja, syödään eväitä ja opetellaan toimimaan ryhmässä. Pienissä hartaushetkissä opetellaan hiljentymistä ja rauhoittumista, ihmetellään yhdessä elämän pieniä ja suuria asioita sekä tutustutaan Lapsen Raamatun kertomuksiin. Päiväkerhot kokoontuvat aamupäivisin klo 9-12.

Nappulakerho on tarkoitettu 2-vuotiaille lapsille ja se kokoontuu 1-2 kertaa viikossa 2 tuntia kerrallaan. Ryhmässä leikitään ja lauletaan yhdessä, opetellaan olemaan hetki erossa omasta aikuisesta, opetellaan pienesti käden taitoja ja kuuntelemista sekä ryhmässä toimimista. Nappulakerho kokoontuu Seurakuntakeskuksessa, Papintie 2-6 G, tiistaisin ja torstaisin klo 9.15-11.15.

Kaikkia ryhmiä ohjaavat koulutetut lastenohjaajat.

Kerhot ovat maksullisia: 45 € / 40 € / 30 € / lukukausi viikossa olevien kerhokertojen mukaan. Seurakunnan päiväkerhopaikka ei vaikuta Kerava-lisään tai muihin lapsiperheille myönnettäviin tukiin.

Kerhot kokoontuvat

• Kalevan seurakuntatalolla (Ritakatu 2) p. 0400 378 027
  • Keravan seurakuntakeskuksessa (Papintie 6 G) p. 0400 378 077

Tervetuloa päiväkerhoon!