Sairaalavapaaehtoinen

Tule tekemään merkityksellistä ja palkitsevaa vapaaehtoistyötä sairaalavapaaehtoisena!

Sairaalavapaaehtoiset toimivat Keravan terveyskeskuksessa Helmiinassa. Tehtäviä ovat mm. seurana oleminen, juttelu, syöttäminen hoitajien apuna ja virkistyshetkien järjestäminen. Tavoitteena on ilahduttaa osastolla olevia ihmisiä. Sairaalavapaaehtoisena voit vierailla osastolla oman aikataulusi mukaisesti.

Sairaalavapaaehtoisten kurssi

Sairaalavapaaehtoiseksi pääset käymällä sairaalavapaaehtoisten kurssin. Seuraava sairaalavapaaehtoisten kurssi järjestetään 29.2.2024 klo 17–19 alkaen kolmena iltana. Koulutuspaikkana on Keravan seurakuntakeskus, osoitteessa Papintie 6. Koulutus järjestetään yhteistyössä Helmiinan ja toiminnassa olevien vapaaehtoisten kanssa.

Koulutuksen jälkeen sairaalavapaaehtoisiksi haluavat haastatellaan ja osastolle tutustutaan toiminnassa olevan sairaalavapaaehtoisen kanssa.

Ilmoittautuminen koulutukseen viimeistään 22.2.2024 diakoniatyöntekijä Kirsi Helinille tai vapaaehtoistyo.fi-sivuston kautta.

Keravan seurakunnasta osastoilla käy pastori säännöllisesti viettämässä hartaushetkeä ja seurakunnan työntekijät käyvät useamman kerran vuodessa laulamassa ja musisoimassa osastoilla Viihdytään yhdessä -hetkissä.

Nainen syöttää vanhempaa miestä.