Kitara sekä laulun nuotit.

Musiikki

Musiikki Keravan seurakunnassa

Musiikilla on suuri merkitys ihmisten välisen yhteyden luojana. Kristus on läsnä ja vaikuttaa myös lauletussa sanassa. Tähän perustuu luterilaisen teologian mukaan musiikin erityinen asema muiden taiteiden rinnalla.

Keravan seurakunnassa järjestetään konsertteja, yhteislaulutilaisuuksia ja muita musiikkitilaisuuksia. Musiikilla on erityinen rooli myös jumalanpalveluksessa.

Seurakunnassa toimii kaksi kuoroa sekä kamariorkesteri. Yhteistyötä tehdään myös paikallisten kuorojen, Keravan musiikkiopiston ja paikallisten muusikoiden kanssa. Konserteissa kuullaan korkeatasoisia vierailijoita Suomesta ja maailmalta.

Keravan seurakunta on mukana myös Kerava Jazzissa.

Konserteista ja muista musiikkitapahtumista saat tietoa tapahtumakalenterista.

Uruilla on perinteisesti ollut erityisen tärkeä osa seurakunnan musiikkielämää. Lue lisää Keravan kirkon uruista.

Oremus-kuoro laulaa Keravan kirkossa.
Oremus-kuoro laulaa

Vapaapäivät: maanantai ja tiistai

Musiikki eri muodoissaan on kulkenut mukana  elämässäni aina. Olen kasvanut lapsesta teiniksi ja nuoresta aikuiseksi sormet pianon ja myöhemmin vielä urkujenkin koskettimilla. Soittaminen on siis hyvin luonnollinen osa identiteettiäni. Työssäni iloitsen erityisesti niistä hetkistä, kun saan musisoida yhdessä toisten kanssa. Olen parhaimmillani urkujen ja pianon ääressä, säestämässä yhteislauluja tai solisteja. Kanttorin työtä tehdessä myös laulamisesta on tullut minulle hyvin tärkeää. Laulan mieluiten pienessä lauluyhtyeessä tai kuorossa, mutta toki myös itse itseäni säestäen. Vapaa-ajallani minulle on tärkeää viettää aikaa ystävieni kanssa, istua hetki kahvikupin äärellä tai etsiä aarteita kirpputoreilta. Asun tällä hetkellä Helsingissä Laajasalossa, jossa luonto on lähellä. Iltaisin tekee hyvää käydä tuulettelemassa päätä metsässä ja meren rannassa, siellä mieli rauhoittuu!

Poimintoja blogeista