Ihmisiä kirkon penkissä istumassa.

Jumalanpalvelukset

Yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus. Sen toteuttamiseen kutsutaan koko seurakuntaa. Jumalanpalveluksessa ollaan yhtä lailla palvelemassa Jumalaa kuin Jumalan palveltavina.  Jumalanpalvelusta vietetään Keravan kirkossa sunnuntaisin klo 10. Lisäksi on erityispyhien jumalanpalvelukset, joista löydät tietoa Tapahtumakalenterista.

Sunnuntain klo 10  jumalanpalvelukseen voi osallistua myös verkon välityksellä Keravan seurakunnan Facebook-sivulla.

Tiistaisin ja torstaisin vietetään lyhyempiä arki-illan viikkomessuja (kesäaikaan vain torstaisin). Myös ne löydät Tapahtumakalenterista.

Vapaaehtoistehtävät jumalanpalveluksessa

Nuori sytyttää elämänkaari kynttilöitä kynttelikköön.

Kirkkoväärtinä toimii jokaisessa sunnuntain messussa 3-6 henkeä. Tehtäviin kuuluu kirkkoon tulijoiden toivottaminen tervetulleeksi, Raamatun tekstien lukeminen sekä kirkkokahvien tarjoileminen. Kirkkoväärtinä voi toimia esimerkiksi perhe.

Kolehdinkantaja voi olla kuka tahansa. Normaalisti kolehdinkantajia ei sovita etukäteen, vaan jokaisella on mahdollisuus osallistua kolehdinkantoon.

Ehtoollisenjakotehtäviä hoitavat valtuutetut ehtoollisenjakajat.

Jumalanpalveluselämästä vastaava pappi Asta Koponen kertoo mielellään lisää, miten juuri sinä voit olla osallisena messun toteutuksessa.
​​Hymyilevä pappi Krista Wedman Keravan kirkon alttarin edessä.

pappi
PL 134
04201 Kerava

Jumalanpalveluselämä.

Olen kiinnostunut parisuhteen hyvinvoinnista. Olen kouluttautunut Solmu-neuvojaksi ja -ohjaajaksi. Olen mielelläni tukena, jos parisuhteessa on ongelmia tai niiden syntymistä halutaan ennaltaehkäistä.