Kirkollisten avustusten tietosuojaseloste

Rekisterin nimi

Kirkollisten avustusten hakijat

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Avustuslomakkeella kysyttäviä tietoja käytetään avustushakemusten käsittelyyn ja asiasta informointiin.

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on suostumus.

Rekisterin henkilöryhmät ja tietosisältö

Avustuslomakkeessa kysytään avustusta hakevan yhdistyksen tai yhteisön yhteyshenkilön nimi, osoite ja sähköpostiosoite.

Tietolähteet

Tiedot saadaan avustushakemusten yhteydessä avustuksen hakijoilta.

Tietojen luovutukset

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille.

Henkilötietojen säilytysaika

Tietoja säilytetään arkistonmuodostussuunnitelman mukaisesti.

Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus

• pyytää rekisterinpitäjältä pääsy häntä itseään koskeviin henkilötietoihin sekä oikeus pyytää kyseisten tietojen oikaisemista tai poistamista
  • pyytää rekisterinpitäjältä häntä itseään koskevien henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tai vastustaa käsittelyä sekä oikeutta siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
  • niiltä osin kuin henkilötietojen käsittely perustuu rekisteröidyn suostumukseen, oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa, tämän vaikuttamatta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen
  • tehdä valitus henkilötiedon käsittelystä kansalliselle valvontaviranomaiselle, jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta. Tämän oikeuden käyttäminen ei rajoita kirkkolain (1054/1994) mukaisia muutoksenhakukeinoja.

Kansallisen valvontaviranomaisen yhteystiedot

Tietosuojavaltuutetun toimisto