Tilojen vuokraaminen Keravan seurakunnassa

Vuokraushinnat vuonna 2024

Seurakuntakeskuksen sali

Muistotilaisuus/perhejuhlat 217 €, muut tilaisuudet 369 € (arki) / 447 € (pyhä)

• 120 henkilöä pöytämuotokalustuksella / 250 henkilöä tuolimuotokalustuksella
  • flyygeli, äänentoistolaitteet (pyydettäessä), ruoka- ja kahviastiasto, tarjoilupöytien liinat (2 kpl) ja kaitaliinat pöytiin, maljakot ja kynttilänjalat

Seurakuntakeskuksen pikkusali, takkahuone ja rippikoulusali

Muistotilaisuus/perhejuhlat 153 €, muut tilaisuudet 255 € (arki) / 319 € (pyhä)

• 30 henkilöä
  •  ruoka- ja kahviastiasto, tarjoilupöytien liinat (2 kpl) ja kaitaliinat pöytiin, maljakot ja kynttilänjalat

Kirkkosali

Kirkolliset toimitukset ovat seurakuntalaisille maksuttomia. Kirkkosalin muusta käytöstä peritään maksu seuraavan hinnaston mukaan:

Sunnuntai ja pyhäpäivä (enintään 6 h) 447 €, arkipäivä (enintään 6 h) 359 €, äänitys 76 €/h ja opetus/tutkinto arkipäivisin 26 €/h.

Kirkkoon kuulumattoman vainajan siunaamisesta kirkossa peritään 564 € tilavuokra (alv 0 siunauksen yhteydessä).

Kirkon alasali

• kahvipöytiin 36 henkilöä
  • ruoka- ja kahviastiasto, tarjoilupöytien liinat (2 kpl) ja kaitaliinat pöytiin, maljakot ja  kynttilänjalat

Kalevan seurakuntasali tai takkahuone

• 60 henkilöä
  • piano (pyydettäessä), ruoka- ja kahviastiasto, tarjoilupöytien liinat  (2 kpl) ja kaitaliinat pöytiin, maljakot ja kynttilänjalat

Savion toimitila

• 50 henkilöä
  • ruoka- ja kahviastiasto, tarjoilupöytien liinat (2 kpl) ja kaitaliinat pöytiin, maljakot ja kynttilänjalat

Katupappilan Olohuone

Vuokrataan vain yhdistyksille, yrityksille ja muille vastaaville, ei perhejuhliin. Tiloja ei ole varusteltu esimerkiksi perhejuhliin tai muistotilaisuuksiin sopivaksi. Varustetason voidaan katsoa riittävän esimerkiksi erilaisten yhdistysten ja yritysten kokouksiin.  370 € arki /pyhä (enintään 6 h, mahdolliset lisätunnit maksavat 34 € / tunti)

Hautausmaan siunauskappeli

Kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvan vainajan siunaaminen kappelissa on maksutonta. Kirkkoon kuulumattoman vainajan siunaamisesta kappelissa peritään 564 € tilavuokra (alv 0 siunauksen yhteydessä).

Nuottakodon toimintakeskus

Toimintakeskuksen varauksia koskevat tiedustelut Nuottakodon emäntä Satu Örnberg, p. 0400 378 017 tai nuottakoto.kerava(at)evl.fi .

Muut maksut

Salien hinnat sisältävät pöytäliinat (2 kpl) tarjoilupöytiin. Lisäpöytäliinat tiloihin maksavat 10 € / kpl. Seurakuntasalien vuokra koskee enintään kuuden tunnin yhtäjaksoista käyttöä. Mahdolliset lisätunnit maksavat seurakuntakeskuksen salin osalta 34 € / tunti ja muiden tilojen osalta 20 € / tunti. Mikäli tiloja ei ole siivottu käytön jälkeen, lähetetään siitä lasku. Kaikki hintoihin sisältyy alv 24 %.

Seurakuntakeskuksen suuren salin käyttö äänitykseen: 76 € / h.

Peruutusmaksu on 151 € seurakuntasalin osalta, mikäli tilaisuuden peruutus suoritetaan myöhemmin kuin kaksi viikkoa ennen varattua ajankohtaa (ei muisto- ja perhejuhlat).

Talousjohtaja ja kirkkoherra voivat soveltaa tapauskohtaisesti perustellusta syystä hinnastoa.

Tilaisuuden järjestäjän abc

Perhejuhlia ovat muistotilaisuus, kaste- ja hääjuhla sekä syntymäpäivät.

Lauantait on varattu ennen kaikkea kaste- ja muistotilaisuuksiin. Rippijuhlia varten tiloja on mahdollista vuokrata sunnuntaiksi.

Aika

Tila on käytössäsi varaamasi ajan. Ole täsmällinen: työntekijällä joka avaa sinulle oven saattaa olla toinenkin tilaisuus hoidettavana ja myöhästyminen venyttää kaikkien aikatauluja. Tilassa saattaa myös olla muita varauksia samalle päivälle.

Alkoholi

Alkoholin käyttö seurakunnan tiloissa on kiellettyä. Onnittelumaljan nostaminen on kuitenkin mahdollista. Tällöin tilaisuuden järjestäjä tuo omat lasit.

Keittiö

Kaikkien tilojen keittiöt ovat lämmityskeittiöitä, joissa ei saa valmistaa ruokaa. Tilojen vuokraajalle näytetään ovien avaamisen yhteydessä, miten keittiön laitteet toimivat. Keittiön siisteys ja hygienia ovat tilaisuuden järjestäjän vastuulla omavalvontaperiaatteella. Suosittelemme, että keittiössä työskentelevällä olisi hygieniapassi ja että keittiössä olisivat vain tarjoiluista vastaavat henkilöt.

Koristelu

Tilojen erityiskoristelusta vastaa tilaisuuden järjestäjä.

Lomake

Tilaisuuden järjestäjä täyttää vuokrauslomakkeen, josta selviävät tilaisuuden perustiedot, keittiön käyttö sekä mahdolliset vahingot.  Lomake löytyy vuokrattavista tiloista. Lomake jätetään vuokrattavan tilan keittiöstä löytyvään lokerikkoon tai annetaan seurakunnan työntekijälle.

Siivous

Tilojen siivous tilaisuuden jälkeen kuuluu järjestäjälle. Siivoukseen kuuluu roskien lajittelu ja vienti ulos ja lattian lakaisu. Keittiössä lattia pestään, astiat tiskataan ja laitetaan paikoilleen. Seurakunnan työntekijä ohjeistaa tilojen käytännöistä ja näyttää siivoustavaroiden paikat.

Turvallisuus

Tiloista löytyvät ohjeet hätätilanteessa toimimiseen. Kun seurakunnan työntekijä tulee avaamaan ovet, hän näyttää mistä ohjeet sekä palosammutin löytyvät. Ohjeissa on myös puhelinnumero, josta työntekijän saa tarvittaessa kiinni.

Vahingot

Tilaisuuden järjestäjä vastaa aiheuttamistaan vahingoista. Vahingoista ilmoitetaan seurakunnalle vuokrauslomakkeella. Korjaustarpeista ota yhteyttä kiinteistötyöntekijään.

Varaaminen

Tilat varataan kirkkoherranvirastosta.

Kahvikuppeja ja pullaa odottamassa vieraita.

Keravan seurakuntakeskuksen ison salin flyygeliä soittamassa kanttori Janne Kaksonen.

Pinkki kukkanen, pinkit servetit ja kahvikupit aseteltuna pöydälle.

Kirkon kastemalja jonka ympärillä kastekynttilä sekä oranssipunaisia kukkia.

Kirkkoherranvirasto

Käyntiosoite: Kauppakaari 8

Avoinna ma–pe klo 9–15.

Otathan ensisijaisesti yhteyttä puhelimitse  tai sähköpostitse:
p. 040 687 7840 tai 0400 378 087
keravan.seurakunta@evl.fi