Kirkkoherra Markus Tirranen asetettiin juhlallisesti virkaansa

täysi kirkko parvelta kuvattuna.

Keravan kirkko täyttyi helmikuun ensimmäisenä sunnuntaina, kun elokuussa valittu kirkkoherramme Markus Tirranen asetettiin juhlallisesti virkaansa. Messun ja virkaanasettamisen toimitti piispa Kaisamari Hintikka. Piispa toi esiin, että kirkkoherra ei ole vain toiminnan johtaja vaan arvojohtaja ja hengellinen johtaja.

Markus Tirranen ja Kaisamari Hintikka.

Markus Tirrasen saarna

Vuodesta 2007 Keravalla pappina työskennellyt Markus Tirranen kertoo, että työyhteisö tuntee hänet hyvin ja siirtymä kirkkoherraksi on ollut luonteva. "Olen kokenut työyhteisön tukevan minua tehtävässäni. Myös seurakunta on ottanut minut lämmöllä vastaan uudessa tehtävässä."

Virkaanasettamispäivänä ilmassa on juhlan tuntua. Kirkkoherra kertoo arvostavansa perinteitä ja haluavansa pitää niistä kiinni. Hänen tapansa kunnioittaa perinteitä rakentuu rennon ja välittömän lähestymistavan varaan.

Virkaanasettamisjuhlassa kuultiin kahvitarjoilun ohessa musiikkia ja puheenvuoroja. Oman tervehdyksensä juhlaan toivat muun muassa Keravan seurakunnan luottamushenkilöt, rovastikunnan kirkkoherrat Hyvinkäältä, Järvenpäästä,  Mäntsälästä, Nurmijärveltä  ja Tuusulasta, Keravan seurakunnan aiemmat kirkkoherrat, Keravan kaupungin edustajat sekä työntekijät.

siunaajat alttarin takana ja kirkkoherra heidän edessään.

Markus Tirranen alttarin edessä, alttarin takana Vaito Niinisalo, Markku Holopainen, Kaisamari Hintikka, Ilkka Järvinen.

Siunaaminen: Kaisamari Hintikan vasemmalla puolella Vaito Niinisalo ja Markku Holopainen ja oikealla puolella Ilkka Järvinen ja Veikko Autio.

Piispa Kaisamari Hintikka toimitti messun ja virkaan asettamisen. Piispan sauva on viran tunnusmerkki.

piispa ja kirkkoherra alttarin edessä.

Piispa Kaisamari Hintikka ja kirkkoherra Markus Tirranen.

messun toimittajat.

Chris Montgomery, Kristiina Nyman, Kaisamari Hintikka, Mirva Nyman, Sini Mäkelä ja Markus Tirranen.

soittajat.

Messun musiikki: Eija Repo, urut, Janne Kaksonen, laulu, Castor&Pollux jousiorkesteri, Samuli Koivuranta, pasuuna.

Markus Tirranen, Ville-v

Markus Tirranen saarnasi messussa. Hänen poikansa Martti ja Ville-Veikko osallistuivat saarnaan lukemalla iltarukouksen.

Esirukous: Mirva Nyman (oik.) ja Katja Vihmakoski (vas.). Elämänkaarikynttilät sytytti Ville-Veikko Tirranen.

Luottamushenkilöiden tervehdys. Vasemmalta lukien Anneli Silvander, Pirkko Laiho, Tapio Tähtinen, Marja Liisa Nykänen ja Vaito Niinisalo (edessä).

Rovastikunnan kirkkoherrat: Nurmijärven seurakunnan kirkkoherra Ari Tuhkanen, Järvenpään seurakunnan kirkkoherra Vesa Koivisto, Mäntsälän seurakunnan kirkkoherra Mikko Seppälä, Tuusulan seurakunnan kirkkoherra Ulla Rosenqvist ja edessä Hyvinkään seurakunnan kirkkoherra Ilkka Järvinen.

Seppo Väätäinen, Markus Tirranen ja Anja Hänninen.

Emeritus kirkkoherra Seppo Väätäinen, kirkkoherra Markus Tirranen sekä emerita kirkkoherra Anja Hänninen.

Kaupungin ja seurakunnan toimiva yhteistyö tuli esiin Keravan kaupungin tervehdyksessä, jonka toivat kaupunginjohtaja Kirsi Rontu, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Marja Suomela ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Samuli Isola.

yöntekijöiden laulutervehdys. Juhlan juonsi pappimme Sini Mäkelä.
Työntekijöiden laulutervehdys. Juhlan juonsi pappimme Sini Mäkelä.

Virkaanasettamismessusta pääset lukemaan myös 5.2.2020 ilmestyneen Keski-Uusimaa Viikko -lehden sivulta 13: Juhlallinen virkaanasettaminen täytti kirkon.

2020-02-02 16:26:00.0