Keravan kansalliset seniorit ry otti vastaan yhteisölahjoitushaasteen

2024-04-10 13:30:00.0

Keravan kansalliset seniorit ry:n jäseniä Keravan kirkon seurakuntatalon salissa

Kuva: Seppo Liimatainen

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1972. Olemme yksi Keravalla toimivista viidestä eläkeläisjärjestöstä ja kuulumme jäsenenä Kansalliseen senioriliittoon. Jäseniä yhdistyksessämme on tällä hetkellä noin 370 senioria. Toimintamme arvot ovat: elämänmyönteisyys, itsensä ja toisten arvostaminen, vastuu itsestä ja muista, suoraselkäisyys ja perinteiden kunnioittaminen.

Toimintamme tarkoituksena on mm. edistää senioreiden sosiaalista turvallisuutta ja hyvinvointia, luoda mahdollisuuksia yhdessäoloon ja harrastamiseen, ylläpitää ikääntyvien omatoimisuutta ja aktiivisuutta sekä toimia eläkeläisten etujen ja oikeuksien valvojana. Yhdistyksessämme Sinulla on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa toiminnan kehittämiseen. Tällä hetkellä teemamme on ”Elämäniloa ja voimaa senioritoiminnasta” Tässä meitä tukee yhdistyksemme monipuolinen ja runsas harrastus- ja kerhotoiminta, suositut retket ja matkat, kulttuuririennot, jäsentilaisuudet joka toinen viikko, koulutukset ja paikallinen edunvalvontatyö.

Jos olet jo eläkkeellä tai pian siirtymässä eläkkeelle, niin olet lämpimästi tervetullut iloiseen ja aktiiviseen joukkoomme kokemaan yhteisöllisyyttä toisten senioreiden ja ikäihmisten kanssa.

Yhteistyötä Keravan seurakunnan kanssa

Yhteistyö Keravan seurakunnan kanssa on ollut toiminnan alusta lähtien säännöllistä ja luontevaa. Yhteisvastuukeräykseen olemme osallistuneet vuosittain. Monia juhlia ja hartaustilaisuuksia olemme järjestäneet yhteistyössä seurakunnan kanssa, kuten jäsenistön syntymäpäiväjuhlia, eri eläkeläisjärjestöjen kanssa yhteisiä hartaustilaisuuksia. Osallistumme vuosittain myös kiirastorstain messuun kirkossa. Seurakunnan työntekijöitä vierailee vuosittain meidän jäsentilaisuuksissamme esitelmöimässä ja adventtihartauksissa puhumassa.

Osallistumme yhteisvastuukeräykseen

Haluamme yhdistyksessämme, arvojemme pohjalta, omalta osaltamme kantaa vastuuta niin Keravan kuin koko yhteiskuntamme ja maailman hädän lievittämiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta. Tämän vuoden teema nuorten syrjäytymisen ja yksinäisyyden ehkäisemiseksi koskettaa niin nuoria kuin ikäihmisiä. Niinpä tällä kertaa lahjoitimme yhden jäsentilaisuutemme kahvirahat tähän tarkoitukseen ja saimme kokoon 341,50 euroa.

Terveisemme ja kiitoksemme kaikille kerääjille ja lahjoittajille. Pienikin lahjoitus kantaa hedelmää ja antaa lahjoittajalle hyvän mielen ja rohkaisee kerääjiä arvokkaassa tehtävässä. Virren sanoin ”Yksin emme työtä tee, toinen toista tarvitsee.”