Kynttilänpäivän messu, Yhteisvastuukeräyksen aloitus

Teksti Tervetuloa Yhteisvastuukeräyksen avajaisjumalanpalvelukseen 4.2.

Keravan kirkko

Tervetuloa messuun!

Vuoden 2024 Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 4.2. Yhteisvastuukeräyksen avausta vietetään kynttilänpäivän messussa klo 10, jossa Yhteisvastuukeräyksen toimintaan osallistuvat vapaaehtoiset siunataan tehtäväänsä ja kerätään kolehti Yhteisvastuukeräykselle.
Messun toimittavat liturgi Christopher Montgomery, liturginen diakoni Hanna Nikama, avustava pappi Heli Oksanen, kanttorit Heli Kaasalainen, Janne Kaksonen ja Katariina Kopsa, ehtoollisavustaja Esa Hakala sekä Merja Pletin kirkkoväärtiryhmä.

Tänä vuonna Yhteisvastuupiispana toimii Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka. Keräyksen paikallisena kummina toimii Keravan kaupunginjohtaja Kirsi Rontu. Olet tervetullut 4.2. messun jälkeen kirkkokahveille kuulemaan ja keskustelemaan Yhteisvastuuvuodestayhdessä kaupunginjohtaja Kirsi Ronnun ja keräyspäällikkö Heli Oksasen kanssa. Tilaisuudessa on myös mahdollisuus ilmoittautua lipaskerääjäksi ja hankkia Yhteisvastuutuotteita.

Yhteisvastuukeräyksen vuoden 2024 teemana on nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien edistäminen. Vuonna 2024 avun vievät perille HelsinkiMissio, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja Kirkon Ulkomaanapu. Keravan seurakunnan 2024 vuoden keräyksen oma osuus käytetään perusopintojen jälkeisiin opintoihin siirtyvien nuorten yksinäisyyden vähentämiseen.

Messun voi osallistua myös Facebookissa sivullamme "Keravan seurakunta". Et tarvitse Facebook-tunnuksia. Messun suoratoistaa Johannes.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

pappi
Papintie 2-6, PL 134
04201 KERAVA

Diakonian ja yhteiskunnallisen työn kappalainen vs. 2023-2024

Toimin diakonian ja yhteiskunnallisen työn pappina. Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalveluselämä ovat työni keskiössä. Voimme kohdata myös mm. hoivakotivierailuilla, yhteisöruokailuissa, rippikouluelämän vuodenkierrossa, katupappilan olohuoneessa, perhekerhossa tai sopimalla ajan henkilökohtaista keskustelua varten.

Ihmisen ja pyhän kohtaaminen kantavat. Elämän merkityksellisyyden rakentumisen äärellä olo on minulle pappina ja työnohjaajana erityisen rakasta kohtaamisissa. Kaikkia ihmisiä kansankirkkoon kutsuva avarakirkollisuus on lähellä sydäntä.

Vastaan Keravan taivaan alla -blogista ja toimin Yhteisvastuun keräyspäällikkönä 2024, yhteistyössä Keravan seurakunnan kokeneen YV työryhmän kanssa. Tervetuloa mukaan blogistiksi tai YV -vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoistehtävässä voit toimia kertaluonteisesti tai pidempiaikaisesti sitoutuen, juuri kuten elämäntilanteeseesi sopii. Ole rohkeasti yhteydessä!

Lue lisää blogistamme: https://www.keravanseurakunta.fi/keravantaivaanalla/

Lisätietoa yhteisvastuukeräyksestä; yhteisvastuu.fi/kerava

Yhteisvastuukeräys on vuosittain järjestettävä suurkeräys, joka auttaa heikoimmassa asemassa olevia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Keravan seurakunnan yhteisvastuukeräyksen paikallisena kummina vuonna 2024 toimii kaupunginjohtaja Kirsi Rontu.

pappi
PL 134
04201 Kerava

Multicultural work. Katupappilan Olohuoneen koordinaattori.