Keravan kirkollisveroprosentti on säilynyt ennallaan yli 50 vuoden ajan

kuva seurakuntakeskuksesta ja teksti Kirkkovaltuuston kokousuutisia.

Kirkkovaltuuston kokoukset seurakuntakeskuksessa ovat yleisölle avoimia.

Keravan seurakunnan kirkkovaltuusto vahvisti kokouksessaan 5.10.2023 Keravan seurakunnan vuoden 2024 kirkollisveroprosentiksi 1,25. Veroprosentti on pysynyt samana vuodesta 1968 lähtien.

Kirkkovaltuusto käsitteli kokouksessaan myös varhaiskasvatuksen virkoja. Päätöksen mukaisesti Riina Granqvistista tulee johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja 1.12.2023 alkaen ja samalla toinen varhaiskasvatuksen ohjaajan tehtävä lakkautetaan. Kirkkoherra Markus Tirrasen esityksen mukaisesti luopuminen toisesta varhaiskasvatuksen ohjaajan virasta on mahdollista tuotannollisista perusteista, eikä tämä heikennä seurakunnan varhaiskasvatuksen tasoa, määrää tai laatua. Johtavan varhaiskasvatuksen ohjaajan tehtävät vapautuvat, koska Eija Listenmaa on jättänyt virastaan irtisanoutumisilmoituksen.

Kokouksessa kuultiin myös Perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan Anssi Tietäväisen katsaus.

Kokousasiat ja myöhemmin pöytäkirja löytyvät Domus-portaalista, domus.evl.fi.

Markus Tirranen
Markus Tirranen
kirkkoherra
Soittopyynnöt kirkkoherranviraston kautta, p. 040 687 7840 tai p. 0400 378 087
PL 134
04201 Kerava

Olen ollut Keravan seurakunnan pappi vuodesta 2007. Kirkkoherrana olen toiminut vuoden 2019 alusta alkaen. Tällä hetkellä toimin myös Tuusulan rovastikunnan lääninrovastina.

Johtamistapaani kuvailen sanalla palveleva johtajuus. Ihmisenä minua kuuvaavat parhaiten sanat määrätietoinen, energinen ja vakuuttava.

Vapaa-aikani annan perheelle, harrastuksille ja ystäville. Jokapäiväisen liikunnan avulla pysyn kunnossa ja jaksan työelämässä virkeänä. Olen myös sivutoiminen Personal trainer ja valmennan ihmisiä kohti parempaa hyvinvointia.

Mottoni on positiivareilta lainattu: "Asenne ratkaisee. Aina!"

Sirpa Karejoki
Sirpa Karejoki