Kauneimmat Joululaulut kajahtavat jälleen maailman lasten hyväksi

Piirroskuvassa Kauneimpien joululaulujen tunnus, sinisellä taustalla tähtiä ja teksti Tule laulamaan!

Suomen suurimmasta vuosittaisesta musiikkitapahtumasta on muodostunut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista kirkkoihin laulamaan. Yhteislaulutapahtuma onkin 51 olemassaolovuotensa varrella kasvanut valtakunnalliseksi, jopa Suomen rajat ylittäväksi jouluperinteeksi.  Kauneimmat Joululaulut vahvistaa yhteislauluperinnettä, joka on osa suomalaista kulttuuria ja seurakuntaelämää.  Kyse on sellaisen kulttuuriperinteen jatkamisesta, jonka merkitys kasvaa entisestään, kun yhdessä laulaminen vähenee kouluissa, perhejuhlissa ja vuotuisissa yhteisöllisissä kokoontumisissa.

Kauneimmat Joululaulut on Suomen Lähetysseuran ja seurakuntien yhteistyössä toteuttama. Suomen Lähetysseura suunnittelee ja toteuttaa Kauneimmat Joululaulut -materiaalin ja toimittaa lauluvihot ilmaiseksi seurakuntien käyttöön. Kauneimpien Joululaulujen lauluvalikoima koostuu suomalaisia puhuttelevista ja joulun sanoman laaja-alaisuutta kunnioittavista teksteistä. Kauneimmat Joululaulut -perinteeseen kuuluu olennaisesti se, että lauluvihkoon koottujen vanhojen tuttujen joululaulujen lisäksi siinä on mukana myös uudempia joululauluja. Yhteislaulutilaisuuksien järjestämisestä vastaavat puolestaan seurakunnat. Seurakunnat keräävät tilaisuudessa kolehdin Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön. Keräyksen tuotoilla saadaan aikaan positiivista, pysyvää muutosta kehittyvien maiden kaikkein köyhimpien ihmisten elinolosuhteissa Suomen Lähetysseuran kautta.

Keravalla Kauneimpia Joululauluja lauletaan kaikkiaan kahdeksassa tilaisuudessa:

13.12. klo 12 Savion toimitilassa yhteisöruokailun yhteydessä.

15.12. klo 11 Katupappilassa.

15.12. klo 19 kirkossa Svengaavimmat joululaulut bändin kanssa.

16.12. Heikkilän Joulussa laulutuokiot klo 12 ja 15 Kotiseutumuseolla.

17.12. klo 16 kirkossa perheille, mukana lapsikuoro

17.12. klo18 kirkossa, mukana Koraalikuoro

19.12. klo 19 Kalevan seurakuntatalossa.

20.12. klo19 kirkossa.

Lue lisää Kauneimmista joululauluista ja tämän vuoden keräyskohteesta Suomen Lähetysseuran sivuilta.

Petra Teittinen
Petra Teittinen
kansainvälisen työn sihteeri, secretary for international and multicultural affairs

2023-11-22 15:47:00.0