Kirkkoneuvoston 25.1.2024 kokousuutisia

sinisellä taustalla teksti kirkkoneuvoston kokousuutisia.

Keravan seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseensa 25.1.2024. Kokouksessa tehtiin päätöksiä muun muassa nuorten vaikuttajaryhmään, diakonian virkaan, lähetysjärjestöjen kanssa tehtäviin sopimuksiin sekä johtosääntöihin liittyen.

Kirkkoneuvosto valitsi nuorten vaikuttajaryhmään toimintavuodeksi 2024 Veera Kolarin, Äde Lindholmin, Tuuli Lintulan, Nelli Rytilän ja Joel Theisin. Joel Theisille ja Äde Lindholmille myönnettiin myös läsnäolo- ja puheoikeus kirkkoneuvoston kokouksiin. Vuoden 2021 alusta Keravalla toimineen nuorten vaikuttajaryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Tavoitteena on vahvistaa keravalaisten nuorten ja seurakunnan päättäjien välistä vuorovaikutusta.

Kokouksessaan kirkkoneuvosto julisti myös haettavaksi diakoniatyöntekijän viran. Keravan seurakunnan diakoniatiimiin haetaan diakoniatyöntekijää, jolla on osaamista mielenterveys- ja yhteisötyöstä. Virkaan kuuluvat myös diakonian yhteiset perustehtävät sekä muut tiimissä yhteisesti hoidettavat tehtävät. Tehtävä on haettavana 9.2. klo 12 saakka.

Kirkkoneuvosto käsitteli lähetysjärjestöjen kanssa tehtäviä sopimuksia ja hyväksyi sopimukset Suomen lähetysseuran, Suomen Pipliaseuran, Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen,
Suomen evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen, Sanansaattajien sekä Kylväjän kanssa. Kirkkoneuvosto myös päätti, että seurakunta aloittaa keskustelun mahdollisesta yhteistyötä ELYn (Evankelinen lähetysyhdistys) kanssa.  Toiminta- ja taloussuunnitelman mukaisesti lähetystyön määräraha kokonaisuudessaan on 160 000 euroa ja se jakautuu sopimusten mukaisesti eri kohteisiin.

Lisäksi kirkkoneuvosto muun muassa hyväksyi diakoniatyön ja lähetystyön johtosäännöt sekä valitsi seurakunnan sähköntoimittajaksi Imatran Seudun Sähkö Oy:n.

Näistä ja muista päätöksistä lisätietoja löytyy pöytäkirjasta, joka on verkossa nähtävillä 1.-22.2.2024.

Markus Tirranen
Markus Tirranen
kirkkoherra
Soittopyynnöt kirkkoherranviraston kautta, p. 040 687 7840 tai p. 0400 378 087
PL 134
04201 Kerava

Olen ollut Keravan seurakunnan pappi vuodesta 2007. Kirkkoherrana olen toiminut vuoden 2019 alusta alkaen. Tällä hetkellä toimin myös Tuusulan rovastikunnan lääninrovastina.

Johtamistapaani kuvailen sanalla palveleva johtajuus. Ihmisenä minua kuuvaavat parhaiten sanat määrätietoinen, energinen ja vakuuttava.

Vapaa-aikani annan perheelle, harrastuksille ja ystäville. Jokapäiväisen liikunnan avulla pysyn kunnossa ja jaksan työelämässä virkeänä. Olen myös sivutoiminen Personal trainer ja valmennan ihmisiä kohti parempaa hyvinvointia.

Mottoni on positiivareilta lainattu: "Asenne ratkaisee. Aina!"

Sirpa Karejoki
Sirpa Karejoki