Seurakuntakeskuksen perusparannushanke etenee

ilmakuva seurakuntakeskuksesta.

Keravan seurakuntakeskuksen perusparannushanke on ottanut jälleen askeleen eteenpäin. Kirkkovaltuusto on 4.4.2024 pitämässään kokouksessa hyväksynyt hankkeen toteutussuunnitelmat sekä päättänyt kilpailutuksen käynnistämisestä.

"Toteutussuunnittelua on tehty syksystä 2023 lähtien ja nyt ollaan saatu toteutussuunnittelu maaliin. Tämä tarkoittaa sitä, että tulevalle perusparanukselle päästää hakemaan rakennuslupaa toukokuun aikana ja samaan aikaan saadaan tehtyä julkinen kilpailutus hakkeen urakointiin liittyen", kertoo kiinteistöpäällikkö Tero Raatikainen.

Hän kertoo, että Keravan seurakunta valmistautuu myös sisäisesti tulevan perusparannuksen alkamiseen ja remontoi muun muasssa henkilökunnalle väistötiloja toisista kohteistaan. "Koko seurakuntakuntakeskus tulee tyhjentää, ennen kuin se aikanaan luovutetaan valitulle urakoitsijalle. Tämän jälkeen koko seurakuntakeskus on remontin ajan työmaa-alueena ja siellä vierailu ei ole mahdollista. Toiminnot kuitenkin jatkuvat, mutta perusparannuksen ajan toisissa korvaavissa tiloissa."

Kiinteistöpäällikön mukaan tilaajan puolelta remontti pääsee alkamaan aikaisintaan syyskuun alussa, mutta aloitusajankohtaan vaikuttaa suuresti myös valittavan urakoitsijan mahdollinen aloitusajankohta urakalle. Tämä tarkentuu kesäkuun aikana pidettävissä tarjous- sekä urakkasopimusneuvotteluissa.

Lisätietoja kirkkovaltuuston pöytäkirjasta, joka on nähtävillä Domus-palvelussa 20.5.2024 saakka.

Lue lisää seurakuntakeskuksen perusparannushankkeesta.

Tero Raatikainen
Tero Raatikainen