Keravan hautausmaalla uusi sirottelualue

sirottelualueen muistopaasi.    sirottelualue.

Keravan seurakunnan hautausmaalle on vuoden 2020 aikana rakennettu uusi metsäalueella sijaitseva vainajan tuhkan sirottelualue. Läheistään on mahdollista käydä muistelemassa sirottelualueen reunalla sijaitsevalla muistelupaikalla, johon voi tuoda kukkia ja kynttilöitä. Omainen voi myös hankkia vainajalle seurakunnalta muistolaatan yhteiseen muistopaasiin.

Hautausmaan henkilökunta sirottelee tuhkan sirottelualueelle lumettomana aikana keväästä loppusyksyyn. Omaiset voivat olla halutessaan mukana. Alueella ei kuitenkaan voi liikkua muuten kuin sirottelun aikana. Sirottelualueella ei ole erillisiä hautakiviä vaan läheisen muistaminen tapahtuu yhteisen muistopaasin luona muistelupaikalla.

Ylivahtimestari Mika Seppälä kertoo, että Keravan hautausmaalla oli tarvetta uudelle sirottelualueelle, koska aiempi sirottelualue on täyttynyt ja tuhkauksia tehdään yhä enemmän.

Keravan hautausmaa sijaitsee luonnonkauniilla alueella noin kolmen kilometrin päässä Keravan keskustasta Tuusulassa osoitteessa Kappelikuja 24-26. Hautausmaan alueiden sijainnit löydät verkkosivuilla olevasta kartasta.

Lisätietoja:
ylivahtimestari Mika Seppälä, p. 0400 378 069, mika.seppala@evl.fi.
Hautajaisjärjestelyissä opastaa kirkkoherranvirasto, p.040 687 7840, p. 0400 378 087.

2021-01-13 16:09:20.0