Oletko joutunut työttömäksi tai lomautetuksi koronan takia? Hae korona-avustusta seurakunnalta.

Piirroskuva, nainen pitää käsissä ostoskassia, jossa sydämen kuva.

Koronan takia monessa kodissa eletään taloudellisesti haastavia aikoja. Keravan seurakunta jakaa koronan takia työttömäksi jääneille tai lomautetuille keravalaisille korona-avustuksia. Avustus annetaan kaupan lahjakorttina. Se voidaan myöntää yhden kerran per perhe tai talous.

Korona-avustusta haetaan vapaamuotoisella hakemuksella. Siinä kerrotaan, mitä on tapahtunut ja miten se on vaikuttanut tuloihin. Mukaan liitetään tuloselvitys (tiliote) ja todistus lomautuksesta tai työttömyydestä. Hakemuksessa täytyy mainita myös perheen koko ja yhteystiedot eli nimi, osoite ja puhelinnumero.

Hakemukset toimitetaan 30.4. mennessä Keravan seurakunnan diakoniatyölle joko sähköpostitse kirsi.helin@evl.fi tai kirsi.kalliotahti@evl.fi tai postitse osoitteeseen Keravan seurakunta/diakonia, PL 134, 04201 Kerava. Päätökset ilmoitetaan kesäkuun alkuun mennessä. Puutteellisin tiedoin täytettyä hakemusta tai myöhästyneitä hakemuksia ei käsitellä.

2021-03-12 14:33:00.0