Liikuntaa ja hyvää mieltä Yhteisvastuukeräyksen hyväksi

iloisia pyöräilijöitä ja lenkkeilijä sekä Yhteisvastuun logo ja verkko-osoite keravanseurakunta.fi/yhteisvastuu/liikuntatempaus

Keravan seurakunta haastaa yhdessä paikallisten yhdistysten kanssa keravalaiset mukaan liikunnalliseen tempaukseen, jonka tarkoituksena on edistää hyvinvointia liikunnan avulla ja samalla kerätä varoja Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Liikunnallinen haaste on käynnissä koko kesän ajan.

”Yhteisvastuun liikuntatempauksen myötä haastan keravalaiset tekemään hyvää itselleen ja muille! Minulle liikkuminen on aina ollut iloa tuova ja energiaa antava asia. Tässä YV-liikuntatempauksessa ei ole väliä, minkä mittaisen matkan liikkuu tai missä liikkuu. Pääasia on hyvä mieli ja olo. Keravan kaupunki on täynnä kivoja ulkoilureittejä ja pikkumetsiä, joissa voit kulkea. Vinkiksi olemme suunnitelleet muutaman reitin, kuten Skidiyyveen, ja pyöräilyreitin Sipoon Vanhalle kirkolle ja takaisin. Liikunnan jälkeen voit lahjoittaa haluamasi summan Yhteisvastuukeräykselle”, kertoo Keravan seurakunnan Yhteisvastuukeräyksen keräyspäällikkö, pappi Kristiina Nyman.

Yhteisvastuukeräys on kirkon vuosittainen keräys, joka auttaa hädänalaisia uskontoon, syntyperään tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Vuoden 2021 Yhteisvastuukeräys pureutuu ikäihmisten taloudelliseen ahdingon helpottamiseen ja digitaitojen kohentamiseen. Keräyksen tuotolla autetaan taloudellisissa vaikeuksissa olevia ikäihmisiä niin Suomessa kuin kehittyvien maiden kriisialueillakin.

Koko kesän käynnissä olevan tempauksen avajaispäivänä ohjelmaa ulkona

Liikunnallisen tempauksen avaa kaupunginjohtaja Kirsi Rontu videotervehdyksellä 29.5. Tempauksen avauspäivänä yhdistykset järjestävät koronaturvallisesti ohjelmaa eri puolella Keravaa klo 10-15. Wanhan pappilan (Hakalantie 1) yläpihalta löytyy Cycling Academyn järjestämä lasten taitoajorata ja siihen voi osallistua perhekunnittain (ilmoittautuminen paikan päällä). Keravan kirkon (Papintie 2) edustalla on seurakunnan varhaiskasvatuksen järjestämä keppihevosrata lapsille sekä myynnissä hattaroita Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. MLL:n Keravan yhdistys jakaa lapsiperheille ilmapalloja K-Market Kalevantorin (Kalevankatu 65) pihalla. Keravan Sydänyhdistys ja Keravan Latu tarjoavat makkaraa, mehua ja kahvia perhekunnittain Ahjon ulkoilualueella sijaitsevalla Ollilanlammen ulkoilualueella. Toimintapisteillä noudatetaan koronavirustilanteeseen liittyviä hygieniaohjeita, turvavälejä ja voimassa olevia kokoontumisrajoituksia.

Tempaus järjestetään yhteistyössä

Mukana tempausta järjestämässä ovat Keravan seurakunnan lisäksi Cycling Academy, Keravan Latu, Keravan Sydänyhdistys sekä MLL:n Keravan yhdistys. ”Olen niin iloinen keravalaisista yhdistyksistä, jotka eivät lamaannu koronan alle, vaan olemme yhdessä ideoineet Yhteisvastuukeräyksen hyväksi liikuntahaaste, johon jokainen kaupunkilainen ikään ja kuntoon katsomatta pystyy osallistumaan”, iloitsee Kristiina Nyman. ”Itse aion haastaa esimerkiksi oman äitini kulkemaan rollaattorilla asuinkorttelin ympäri. Hän tahtoo osallistua ihan perinteiseen lipaskeräykseen. Onneksi se on mahdollista kirkon aulassa aukioloaikoina ja liikuntatempauksen avajaispäivänä 29.5. ympäri Keravaa. Muita lahjoitustapoja ovat muun muassa MobilePay-lahjoitus numerolla 72585 tai verkkolahjoitus osoitteessa yhteisvastuu.fi/kerava.”

Yhteisvastuukeräyksen kaikki lahjoitusnumerot, reittiehdotuksia sekä muut lisätiedot löytyvät Keravan seurakunnan verkkosivuilta www.keravanseurakunta.fi/yhteisvastuu/liikuntatempaus.
Lisätietoja avajaispäivästä.

Lisätietoja:
diakonian ja yhteiskunnallisen työn pappi Kristiina Nyman, p. 0400 378 047, kristiina.nyman@evl.fi

2021-05-19 10:49:00.0