Vaihdattamalla kesärenkaat voit tukea Yhteisvastuukeräystä

lilalla pohjalla teksti vaihdata kesärenkaat ja tue nuoria sekä keräyksen logo.

Taas on koittanut se aika vuodesta, kun on aika vaihdattaa talvirenkaat kesärenkaisiin. Tänä vuonna kesärenkaat on mahdollista vaihdattaa alle ja tehdä samalla hyvää tukemalla Yhteisvastuukeräystä.

Milloin renkaanvaihto järjestestään?

Keudan autoalan opiskelijat vaihtavat renkaita Yhteisvastuun hyväksi 25.–28.3 ja 2.–5.4. klo 8.30–15.00 Keudan toimipisteessä osoitteessa Sarviniitynkatu 9, Kerava.

Renkaanvaihto onnistuu vähintään 25 €:n lahjoituksella Yhteisvastuulle. Keravan seurakunta tarjoaa lahjoittajille lounaan lahjoitustositetta näyttämällä yhteisöruokailussa, joita järjestetään tiistaisin klo 11.30–13.00 seurakuntakeskuksella (Papintie 6) tai keskiviikkoisin klo 11–13 Savion toimitilassa (Koivikontie 10) toukokuun puoleen väliin asti.

Miten renkaanvaihtoon varataan aika?

Varaa 30 min. aika renkaidenvaihtoon Keudan opettajalta Jari Leväseltä sähköpostitse, jari.levanen@keuda.fi. Aikoja rajoitetusti.

Lisätietoa saat soittamalla diakonian ja yhteiskunnallisen työn papille Heli Oksaselle, p.0400 378 047

Yhteisvastuukeräys auttaa nuoria

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.  Avun vievät perille HelsinkiMissio, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja Kirkon Ulkomaanapu. Seurakunnan  vuoden 2024 keräyksen oma osuus käytetään perusopintojen jälkeisiin opintoihin siirtyvien nuorten yksinäisyyden vähentämiseen.

Lahoitustavat

MobilePay 72585 tai tilisiirto Nordea FI16 2089 1800 0067 75, viite 308223. Tilinhaltija: Kirkkopalvelut/YV

Keräyslupa RA/2020/639

Lisätietoja: keravanseurakunta.fi/yhteisvastuu

Heli Oksanen
Heli Oksanen
pappi
Papintie 2-6, PL 134
04201 KERAVA

Toimin diakonian ja yhteiskunnallisen työn pappina. Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalveluselämä ovat työni keskiössä. Voimme kohdata myös mm. hoivakotivierailuilla, yhteisöruokailuissa, rippikouluelämän vuodenkierrossa, katupappilan olohuoneessa, perhekerhossa tai sopimalla ajan henkilökohtaista keskustelua varten.

Ihmisen ja pyhän kohtaaminen kantavat. Elämän merkityksellisyyden rakentumisen äärellä olo on minulle pappina ja työnohjaajana erityisen rakasta kohtaamisissa. Kaikkia ihmisiä kansankirkkoon kutsuva avarakirkollisuus on lähellä sydäntä.

Vastaan Keravan taivaan alla -blogista ja toimin Yhteisvastuun keräyspäällikkönä 2024, yhteistyössä Keravan seurakunnan kokeneen YV työryhmän kanssa. Tervetuloa mukaan blogistiksi tai YV -vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoistehtävässä voit toimia kertaluonteisesti tai pidempiaikaisesti sitoutuen, juuri kuten elämäntilanteeseesi sopii. Ole rohkeasti yhteydessä!

Lue lisää blogistamme: https://www.keravanseurakunta.fi/keravantaivaanalla/

Lisätietoa yhteisvastuukeräyksestä; yhteisvastuu.fi/kerava

Yhteisvastuukeräys on vuosittain järjestettävä suurkeräys, joka auttaa heikoimmassa asemassa olevia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Keravan seurakunnan yhteisvastuukeräyksen paikallisena kummina vuonna 2024 toimii kaupunginjohtaja Kirsi Rontu.

2024-03-18 16:24:00.0